joi, 20 februarie 2014

PLACINTA DE MERE


Pentru ALUAT avem nevoie de:
  • 1 pahar de ulei,
  • 1/2 pahar de apa minerala,
  • 1 pahar de zahar,
  • 1 lingurita de bicarbonat stins cu o lingurita otet,
  • un praf de sare,
  • 7oo g faina cu aproximatie.

       Se masoara uleiul,apa minerala si zaharul cu acelasi pahar.

       Se amesteca toate ingredientele intr-un castron si se framanta in jur de 10 minute pana se obtine un aluat consistent.Din acest aluat se intind 2 foi,cu mare atentie,pentru ca este fraged si se sfarama,trebuie sa ne folosim de sucitor pentru a  transferam foaia in tava.Eu am facut  aluat dintr-o portie si jumatate pentru ca am tava de 26/40 .


                     Pentru UMPLUTURA avem nevoie de:
  • 1,5 kg de mere,
  • 4-5 linguri de zahar,in fuctie de cat de dulci sunt merele,
  • 1 lingurita de scortisoara pulbere,
  • 2 plicuri zahar vanilat.
       Se spala merele,se dau prin razatoare mare si se pun la calit pe foc impreuna cu zaharul tos,vanilat si cu scortisoara. Se lasa pe foc mic pana scad,se mesteca cand si cand pentru a nu se lipi.Cu aceasta compozitie se umple placinta.Eu am oprit cateva linguri si am pus al doilea strat foarte subtire si am acoperit cu benzi taiate din aluat.
        A iesit asa,inainte de copt:




       ......si dupa copt....

      ......gata de infulecat....


           .....taiata a doua zi....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu