duminică, 6 aprilie 2014

PUI DULCE ACRISOR CU LEGUME SI OREZ

          Am trecut iar la chinezarii si azi am o reteta foarte buna si deloc complicata,o recomand cu draga inima tuturor care indragesc bucataria chinezeasca.Este o reteta care se pregateste la toate restaurantele chinezesti.
          Avem nevoie de:
  • 4 pulpe superioare de pui dezosate si fara piele,
  • 4 fire de ceapa verde tocate mare,
  • ulei de prajit,
  • 5 catei de usturoi tocati  fin,
  • sare.
       Pulpele de pui se spala,se dezoseaza si se scoate pielea dupa care se lasa 30 de minute la frigider in marinata obtinuta din:
  • 4 lingurite sos de soia,
  • 4 lingurite de amidon,
  • 4 lingurite de otet,
  • 4 lingurite de apa.
       Separat se face un sos din 5 lingurite de zahar,3 lingurite de otet,7 linguri sos de rosii, 3 lingurite de amidon,sare si 3 lingurite de apa.Se amesteca bine toate ingredientele si se lasa deoparte.
       Dupa 30 de minute de stat la frigider se scoate carnea,se taie bucati cam de 3 cm si se pune la prajit in 3 linguri de ulei de floarea soarelui incins.Se prajeste la foc iute pana devine aurie.Se scoate pe un platou si in acelasi ulei se pune la prajit usturoiul taiat felii fine,atentie mare ca imediat se rumeneste si se poate arde.Se adauga ceapa verde si carnea,se mai lasa cateva minute si se adauga sosul.Din acest moment se mai gateste circa 3 minute cat sa se intrepatrunda aromele si sosul sa se ingroase.
       Carnea pregatita astfel se serveste cu orez cu bobul lung fiert in apa multa cu sare.Cand este fiert orezul se pune la scurs,nu trebuie sa fie cleios.
       Eu am pregatit si legume pe care le-am taiat julien nu chinezeste,le-am tras la tigaie 2 minute la foc iute,am adaugat sosul de soia,amidonul,zaharul si apa,un praf se sare si gata.
  • 1 ardei rosu,
  • jumatate de radacina de fenel,
  • 3 cepe verzi,
  • 2 ciuperci,
  • jumatate de dovlecel,
  • sare,
  • 3 linguri sos de soia,
  • 1 lingura amidon,
  • 2 linguri apa,
  • 1 lingurita zahar

      Am presarat ceapa verde tocata marunt.La gatit se foloseste doar partea alba de la ceapa.E bine sa gustati mancarea inainte de a adauga sare pentru ca sosul de soia este sarat si riscati sa va iasa prea sarata.Legume trebuie sa fie crocante.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu